Alla är lika värda

Standard
Alla är lika värda

Vad jag inte förstår är hur vi i detta upplysta och fullsmockade mediala landet kan rösta på sd?
Nu pratar jag om de som inte känner sig som rasister eller nazister, utan de som är missnöjda med invandringspolitiken.
Hur de kan, trots alla sanningar om sd:s rasism och deras rasistiska uttalanden, bråk med järnrör och ku klux klan tröjor, och deras rasistiska och nazistiska historia, rösta på sd.
Hur kan de blunda för allt detta?
Bara rycka på axlarna och rösta på sd?

IMG_0091  blandat röda stan 236

När det har varit andra partimedlemmar som gjort galet, fel eller idiotgrejer så får de känna av det, och det märks en klar skillnad i ”folks röster” gentemot partiet.
Men inte hos sd,
där blir rösterna bara fler.
Precis som inte sd-väljarna litar på det som sägs, inte när det gäller sd.
Annars litar de på de mediala medlen, och det som sägs.
Varför väljer sd-väljarna att inte lita på det som sägs i sd:s fall?
Okej de som ÄR rasister och nazister litar på det, och tycker det är bra.
Men de andra?
Och förstår de inte vad de ger sig in i?
Att de ställer sig mitt ibland rasister och nazister och vill bli kallade ickerasister, det är ju en orimlighet!
Att det här partiet lockar fram fler och fler hårda rasistiska röster, sd tar fram mer och mer hat och allt blir plötsligt en självklarhet. Det att man kan göra en medmänniska illa.
Man kan skada en medmänniska och ha sd bakom sig.

bild-röda i Röda

En slipad politik det där, att ge sig på en grupp som en del är rädda för och känner sig hotad av.
Det har ju hänt förr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sen dröjer det inte länge förrän det är ännu en grupp som sd inte tycker hör hemma här, och sedan en till, och, ja vad blir det härnäst?

Vad vi vet är att hat föder hat, det är liksom en urgammal logik som jag trodde att vi förstod.
Och det gör vi ju, om vi tänker efter.

Tack för mig, var tvungen att få ur mig det.
Men jag tror på medkänsla, och att vi ändå tror på allas lika värde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kram Stina

About stina bassell

Födelsedag: 13 juni 1963 Födelseort: Västervik Hemort: Norrköping Bakgrund: Journalistlinjen, Bona fhs Bildande & Skrivande, Marieborg fhs Kreativt skrivande (distanskurs) Fortsättningskurs kreativt skrivande Radioproduktion projektår 1 år (radioteater) Fortsättning radioteater 1 år (distanskurs) Manus för film (distanskurs) Familj: sambon Holger, dottern Fedra och katten Majsan Bor i ett rött hus med vita knutar som andas 1918. Ögonfärg: grön Skonummer: 39 Hårfärg: mörkblond, brun, kastanjebrun Favoritfärg: orange Favoritmat: blåbärscheesecake Favoritmusik: jazz, visor, afrikanskt, blues mm Favoritsysselsättning: skriva, sjunga, fika, njuta, plantera, möblera om Favoritplatser: Grekland, Frankrike, Zimbabwe, Sanden, Öland, Gotland, i Norrköping: Röda stan, Djurön, Färgargården Favoriförfattare: PD James, Robyn Young, Catharina Ingelman-Sundberg (hennes historiska romaner), Ildefonso Falcones, Camilla Läckberg mfl Ser gärna: film (från 1800-tal och bra deckare) Njuter av: tystnad, kärlek, familjen och vänner, att skriva (tänka och spekulera), musik Hatar: rasism, orättvisa Jag har medverkat i ”Over Yonder” (en diktsamling), skrivit tre diktböcker: ”Eldens aska", "Vattnets ådra" och ”Luftens sötma", två sagoböcker: ”Sagan om smått och gott” och ”Sagan om häxan Märta - och om trollen och spöket”. Och romanerna ”Andetag” och ”Eko av natt”. ”Idag sitter jag i mitt röda hus i röda stan och skriver röda tankar, ibland blir de blå. Jag skriver för att jag älskar det. Dikter för att de beskriver en känsla, sagovärlden tilltalar mig med sin lite galenhet och klokhet… samtidigt. Och i romanens värld går jag in i Elsa eller Tanja, och smyger in lite av min verklighet, min erfarenhet. Men en stor dos är fantasi. Hur fantastiskt, spännande är det inte att befinna sig i andra världar och låta tangenterna glöda? Och hur viktigt är det inte att belysa vissa ämnen? Det riktigt brinner i mig av längtan och lust över att få ur mig det.” Stina Matilda Aldsjö Smile magazin: ”Hon är en kattokig mamma som lever och bor i Norrköping, Röda stan, med sin sambo och dotter. Hon älskar att skriva och det har funnits där sedan tonåren. Stina är inte som alla andra, hon har tagit sig upp igen efter två hjärnblödningar.”

Kommentera

