🌟🌟🌟VĂ„rmarknad 20 april🌟🌟🌟

Standard
🌟🌟🌟VĂ„rmarknad 20 april🌟🌟🌟

🌟🌟🌟VĂ„rmarknad pĂ„ Arbetets museum!🌟🌟🌟

@stinanilssonbassell Àr författare med tolv utgivna böcker. VÄrmarknaden Àr en riktig vÄrflod som innehÄller mycket blommor och bÀr bestÄende av historiska romaner och en delvis historisk roman som har en stark doft av körsbÀrsblomma. Moderna romaner med krokusdoft. En vuxensaga som Àr som en pensé dÀr fjÀrilen slagit sig till ro. Sagoböcker med humlan, getingen och lobelian.

Evenemanget pÄ facebook

🌟

35 hantverkare, designers, konstnÀrer och författare.

🌟

Arbetets museum, Norrköping

Lördag den 20 april

11-16

🌟

Om stina bassell

Födelseort: VĂ€stervik Hemort: Norrköping Bakgrund: Journalistlinjen, Bona fhs Bildande & Skrivande, Marieborg fhs Kreativt skrivande (distanskurs) FortsĂ€ttningskurs kreativt skrivande Radioproduktion projektĂ„r 1 Ă„r (radioteater) FortsĂ€ttning radioteater 1 Ă„r (distanskurs) Manus för film (distanskurs) Familj: sambon Holger, dottern Fedra och katten Majsan Bor i ett rött hus med vita knutar som andas 1918. ÖgonfĂ€rg: grön Skonummer: 39 HĂ„rfĂ€rg: mörkblond, brun, kastanjebrun FavoritfĂ€rg: orange Favoritmat: blĂ„bĂ€rscheesecake Favoritmusik: jazz, visor, afrikanskt, blues mm FavoritsysselsĂ€ttning: skriva, sjunga, fika, njuta, plantera, möblera om Favoritplatser: Grekland, Frankrike, Zimbabwe, Sanden, Öland, Gotland, i Norrköping: Röda stan, Djurön, FĂ€rgargĂ„rden Favoriförfattare: PD James, Robyn Young, Catharina Ingelman-Sundberg (hennes historiska romaner), Ildefonso Falcones, Camilla LĂ€ckberg mfl Ser gĂ€rna: film (frĂ„n 1800-tal och bra deckare) Njuter av: tystnad, kĂ€rlek, familjen och vĂ€nner, att skriva (tĂ€nka och spekulera), musik Hatar: rasism, orĂ€ttvisa Jag har medverkat i ”Over Yonder” (en diktsamling), skrivit tre diktböcker: ”Eldens aska", "Vattnets Ă„dra" och ”Luftens sötma", tvĂ„ sagoböcker: ”Sagan om smĂ„tt och gott” och ”Sagan om hĂ€xan MĂ€rta - och om trollen och spöket”. Och romanerna ”Andetag” och ”Eko av natt”. ”Idag sitter jag i mitt röda hus i röda stan och skriver röda tankar, ibland blir de blĂ„. Jag skriver för att jag Ă€lskar det. Dikter för att de beskriver en kĂ€nsla, sagovĂ€rlden tilltalar mig med sin lite galenhet och klokhet
 samtidigt. Och i romanens vĂ€rld gĂ„r jag in i Elsa eller Tanja, och smyger in lite av min verklighet, min erfarenhet. Men en stor dos Ă€r fantasi. Hur fantastiskt, spĂ€nnande Ă€r det inte att befinna sig i andra vĂ€rldar och lĂ„ta tangenterna glöda? Och hur viktigt Ă€r det inte att belysa vissa Ă€mnen? Det riktigt brinner i mig av lĂ€ngtan och lust över att fĂ„ ur mig det.” Stina Matilda Aldsjö Smile magazin: ”Hon Ă€r en kattokig mamma som lever och bor i Norrköping, Röda stan, med sin sambo och dotter. Hon Ă€lskar att skriva och det har funnits dĂ€r sedan tonĂ„ren. Stina Ă€r inte som alla andra, hon har tagit sig upp igen efter tvĂ„ hjĂ€rnblödningar.”

LĂ€mna en kommentar