Författarsamtal & Boksläpp & Boksläpp 2010 till 2024

Standard
Författarsamtal & Boksläpp & Boksläpp 2010 till 2024

Bild 1: Författarsamtal på Antikvariatet i Norrköping 2015. Författarsamtal med underbara Marie-Louise Kristensson.

Bild 2: Författarsamtal I mjölnarens spår på Söderköpings Bokhandel 2015. Ett underbart trevligt ställe Söderköpings Bokhandel.

Bild 3: Författarsamtal på Norrköpings stadsbibliotek 2020. En väldigt intressant kväll när jag pratade om mina böcker samtidigt som jag slogs mot en snöstorm och bokreans folkstorm. Spegeln i rummet utanför fick ta plats. Bokfestival på Norrköpings stadsbibliotek 2016 om I mjölnarens spår och Mannen i rocken.

🌟

🌟

🌟

Bild 4: Författarsamtal på Dahlbergs café 8 mars 2023. Kvinnodag med ”Elvakaffe” & Författarsamtal. En perfekt Kvinnodag om Den blå gardinen.

Bild 5: Författarsamtal med Marie-Louise Kristensson och Holger Thell till Youtube, My Art Factory (foto Eva Sund), Linköpings bokhandel, Norrköpings stadsmuseum. Om I mjölnarens spår, Spegeln i rummet utanför, Den blå gardinen.

Bild 6: Författarsamtal på Edgards på Lagnö, 2016-2020, i Sankt Annas skärgård. Alltid lika kul att berätta för en lugn och trygg människa om skrivandet. Radioreportern Marie-Louise Kristensson gjorde samtalet till ett härligt möte, och det kändes som att äta honung. Vilket trevligt ställe Edgards på Lagnö i Sankt Anna skärgård. En superfin publik. Tack alla!

🌟

🌟

Bild 7: Boksläppfika och författarsamtal I mjölnarens spår 2015. Ett glänsande urmysigt boksläpp till alla som gjorde det möjligt. Ett stort tack till er alla som ville vara med att fira min nya bok I mjölnarens spår

Läs mer här

Om stina bassell

Födelseort: Västervik Hemort: Norrköping Bakgrund: Journalistlinjen, Bona fhs Bildande & Skrivande, Marieborg fhs Kreativt skrivande (distanskurs) Fortsättningskurs kreativt skrivande Radioproduktion projektår 1 år (radioteater) Fortsättning radioteater 1 år (distanskurs) Manus för film (distanskurs) Familj: sambon Holger, dottern Fedra och katten Majsan Bor i ett rött hus med vita knutar som andas 1918. Ögonfärg: grön Skonummer: 39 Hårfärg: mörkblond, brun, kastanjebrun Favoritfärg: orange Favoritmat: blåbärscheesecake Favoritmusik: jazz, visor, afrikanskt, blues mm Favoritsysselsättning: skriva, sjunga, fika, njuta, plantera, möblera om Favoritplatser: Grekland, Frankrike, Zimbabwe, Sanden, Öland, Gotland, i Norrköping: Röda stan, Djurön, Färgargården Favoriförfattare: PD James, Robyn Young, Catharina Ingelman-Sundberg (hennes historiska romaner), Ildefonso Falcones, Camilla Läckberg mfl Ser gärna: film (från 1800-tal och bra deckare) Njuter av: tystnad, kärlek, familjen och vänner, att skriva (tänka och spekulera), musik Hatar: rasism, orättvisa Jag har medverkat i ”Over Yonder” (en diktsamling), skrivit tre diktböcker: ”Eldens aska", "Vattnets ådra" och ”Luftens sötma", två sagoböcker: ”Sagan om smått och gott” och ”Sagan om häxan Märta - och om trollen och spöket”. Och romanerna ”Andetag” och ”Eko av natt”. ”Idag sitter jag i mitt röda hus i röda stan och skriver röda tankar, ibland blir de blå. Jag skriver för att jag älskar det. Dikter för att de beskriver en känsla, sagovärlden tilltalar mig med sin lite galenhet och klokhet… samtidigt. Och i romanens värld går jag in i Elsa eller Tanja, och smyger in lite av min verklighet, min erfarenhet. Men en stor dos är fantasi. Hur fantastiskt, spännande är det inte att befinna sig i andra världar och låta tangenterna glöda? Och hur viktigt är det inte att belysa vissa ämnen? Det riktigt brinner i mig av längtan och lust över att få ur mig det.” Stina Matilda Aldsjö Smile magazin: ”Hon är en kattokig mamma som lever och bor i Norrköping, Röda stan, med sin sambo och dotter. Hon älskar att skriva och det har funnits där sedan tonåren. Stina är inte som alla andra, hon har tagit sig upp igen efter två hjärnblödningar.”

Lämna en kommentar